5 december 2008

Svar på Maries frågor

Jag har funderat och funderat men jag tycker att det är svårt att säga vilken den bästa boken jag har läst är. Men tre böcker jag har tyckt väldigt mycket om är En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie, Illusionisten av John Fowles och Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson. Jag gillar böcker som fängslar mig på en gång. Jag är inte så mycket för "den blir bra sen", det ska va bra på en gång :)

Jag kan inte riktigt komma på den sämsta boken heller men troligen var det nån fånig kärleksroman. Det är inte min tekopp riktigt.

De andra punkterna var lätta :)
Mitt favoritgodis är choklad och saltlakrits och favoritfärg är turkos och grönt.

081207 Fler svar:
* Beskriv dig själv med 3 ord - envis, jordnära, lugn
* En låt som betyder mycket för dig? - oj, den var svår. Har lyssnat på så mycket musik ända sen jag var liten. Får nog säga någon lugnare låt med Marie Fredriksson för hon är den artist som har "hängt med" även när musiksmaken har ändrats. Sparvöga kanske...
* Favorit på julbordet? - Janssons frestelse

Hoppas mina svar ger dig nåt. Känns ibland som jag har svårt att komma på bra svar men jag tänker så det knakar, jag lovar :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt, nu har jag fått lite mer kött på benen. =)

Det är lite klurigt det här med att fylla en påse med saker till en främling. ;-)

Lite fler frågor:
* Beskriv dig själv med 3 ord.
* En låt som betyder mycket för dig?
* Favorit på julbordet?

Trevlig helg! //Marie