7 september 2007

Gud är med mig

Tänk dig att du jobbar i en mataffär. Klockan är 16.00 och det börjar bli ganska mycket folk och köerna växer sakta men säkert. Tänk dig då att det är dags för din rast. Den är 30 minuter lång. Du går in i personalrummet. Det finns tre olika tårtor eftersom affären har anledning att fira. Du tar en bit prinsesstårta. Tänk dig också att i personalrummet står det en massagestol. Den är ledig. Du tar ditt fat med tårta och sätter dig i stolen. Du får alltså massage samtidigt som du äter tårta. I 30 minuter.

Precis så såg min rast ut igår när jag jobbade. Ibland blir man nästan övertygad om att det finns en gud.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Såna raster har jag aldrig, tårta ibland visserligen men massage ... nej

Anonym sa...

Malin har haft en religiös uppenbarelse...

Anonym sa...

Massören på mitt jobb har ju brutit armen. Attans bananer. Kanske en av anledningarna till att jag är sjukskriven nu. Hoppas du inte fastnar på ICA. Det är lätt hänt, men inte så nyttigt. Kram!

Anonym sa...

Åhhh, det låter ju onekligen som en fantastisk rast, en sådan som alla alltid borde få! Tack för senast och kram på dig!