7 september 2007

Nostalgi som överträffar det mesta

När jag var liten var mina största idoler Roxette. Jag vet inte riktigt om jag kan få er att förstå vidden av detta. Mitt rum var tapetserat med affischer, bilder, tidningsartiklar och liknande. Jag lyssnade jämt på mina kasettband (ja.. jag vet, detta är länge sen!), jag hade konserter inspelade på video som jag tittade på typ 100 gånger. Mitt störtsa ögonblick i livet var 1991 (tror det var i september) när mamma tog med mig på en Roxette-konsert i Globen. Det går inte att beskriva med ord hur lycklig Malin 10 år var då. Jag gillar fortfarande att lyssna på dom och jag upptäcker att jag fortfarande kan alla texter. Jag skulle göra vad som helst för att få se dom live igen. Vad. Som. Helst. Jag skulle bli Malin 10 år igen.

Jag har letat runt lite på youtube och hittat så mycket nostalgi så det är överväldigande. Den här filmen kommer från en av konserterna som jag hade inspelad och som jag tittade på mest. Låten heter Things will never be the same och är en av de finaste balladerna de har gjort. Konserten en del av turnén från 1991.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var den värsta perioden jag varit med om. Jag, samt några av päronens vänners barn, blev tvingade att leka Roxette ett antal gånger. Fruktansvärt var det. När vi var och hälsade på päronens vänner lekte vi Tjuv och polis, det var extremt mycket roligare.

Anonym sa...

Anna, 7 år, sov sig genom konserten i Globen.

Mala sa...

hahaha

Anonym sa...

Schyssta frisyrer :)