13 juli 2007

Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter

Jag överlevde min första arbetsdag, trots fredag eftermiddag och en potentiell otursdag. Det är inte särskilt svårt och det är ett helt ok jobb. Tänker dock inte bli kvar där i all oändlighet. Siktar fortfarande på att hitta ett informatörsjobb rätt snart, men man vet ju aldrig hur lång tid det kan ta. Under tiden får ica betala min hyra och mitt studielån :)

Idag slösade jag bort två timmar av mitt liv. Om ni tänker se en film, se INTE Marie Antoinette. Den var aldrig rolig, den var aldrig spännande, den var aldrig gripande. I en timme och 50 minuter hade jag tråkigt. Min första etta på Filmtipset är ett faktum. Synd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur länge hade du tänkt att jobba Ica egentligen? Man blir ju inte återbetalningsskyldig till Csn förrän vid årsskiftet...

Anonym sa...

pff! Marie Antoinette var inte totalt urusel. Musiken är i en klass försig och han som spelar svensken är ganska snygg, och tja, dekadensen är underbar. Men att filmen i stort sett inte handlar om något är ju en annan sak.. :P

Anonym sa...

Hanna sa... (måste tydligen va anonym här..)oho, grattis till jobbet! jag saknar mitt eget ica nu.... men men, jag har ju fått sparken. Eller tja, det lät ju lite värre än vad det var kanske. =)

Hursomhelst så har jag kommit till insikt om att det är väldigt svårt att njuta av ledighet när:
1.ledigheten inte har en bestämd tidsbegränsning
2.när man inte har någon som helst inkomst