8 juli 2007

Fallhöjd

En tragikomisk historia om fyra helt olika individer som på nyårsafton möts på taket till ett hus mer känt som Hopparnas Hus. Det enda de fyra har gemensamt är att de alla hade tänkt ta livet av sig genom att hoppa ner från taket. De lär känna varandra och de fyra olika livsödena vävs samman.

Betyg: M M M M M

DN skriver idag om böcker som blir film. Jag skulle vilja lägga till Fallhöjd på listan av böcker som skulle kunna bli film. Den här boken känns som en typisk brittisk tragisk komedi med Hugh Grant i en av huvudrollerna ( om ni läser boken förstår ni nog rätt snabbt vem jag menar). Det känns ju inte helt omöjligt. Många av Nick Hornbys böcker har ju blivit filmatiserade.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Måste erkänna att jag aldrig har förstått grejen med Nick Hornby. Alla andra är tokiga i hans böcker, men jag fick tvinga mig igenom Om en pojke och trodde aldrig jag skulle nå slutet.
Men nu blev jag sugen på att ge honom en ny chans.
/ Sara

Anonym sa...

Varför vill du förstöra filmen med Hugh Grant?

Mala sa...

Syster: det är väl inte mitt fel att han är med i alla brittiska filmer. Jag lovar dig att om den här boken skulle bli film så är han med. Brittiska filmmakare är dåliga på att ta vara på de andra skådisarna de har.

Anonym sa...

Hum, är det där en ny Nick Hornby? Blev mycket sugen på att läsa den nu... Fast inte precis just nu, håller på med "Vindens Skugga" just nu och den håller mig nog fastnaglad ett tag till! :)

Mala sa...

Den är inte särskilt ny men den är lite av en doldisbok. Vindens Skugga började jag läsa för ett tag sen. Ska ta upp den igen i sommar