12 juli 2007

En sån där lista

DEN SENASTE VECKAN HAR JAG…
Kramat min mormor: Nej. Har ingen sån.
Slagit någon: Nej, våld är onödigt
Städat rummet: JA! Städade hela lägenheten idag
Bakat en sockerkaka: Nej
Ätit pizza: Nej.
Skrikit åt någon: Nej, varför ska man skrika?
Varit uppe längre än 02:30: Nej, tror inte det. Låter jobbigt
Åkt flygplan: Nej.
Åkt tåg: Nej.
Pratat i telefon mer än 40 minuter: Nej
Slösat mer än 30 kr på godis: Ja
Spelat dataspel: Nej.
Köpt kläder/skor: Ja, en top som jag köpte igår

DE SENASTE 50 TIMMARNA HAR JAG…

Gått på toaletten mer än 10 gånger: Vet inte, har inte räknat.
Hoppat ut i snön och skrikit: Nej. Det är ju juli. Ingen snö i sikte
Gett någon komplimanger: Ja.
Använt handkräm: Ja.
Borstat tänderna: Ja.
Sparat pengar i spargris: Vadå spara pengar?
Sagt hej på hebreiska till någon: Nej. Men det kanske man borde göra :)
Pussat någon: Ja.
Sagt jag hatar dig till någon: Nej.
Sagt att jag älskar dig till någon: Ja.

DEN SENASTE TIMMEN HAR JAG…
Ätit: Ja, en jordgubbe
Kollat klockan: Ja
Sjungit “jag skakar av all denna meningslösheten”: Eeeeh, va?
Svarat i telefon: Nej
Hostat: Nej.
Spytt: Nej.
Kollat på TV: Ja, kollar på Jay Leno nu
Lyssnat på radio: Nej
Skickat ett sms: Nej
Installerat en skrivare: Nej.
Läst mer än tio rader på engelska: Nej.
Skrivit blogg: Bara det här inlägget.
Gråtit: Nej.

JUST NU…
Sjunger jag: Nej.
Gungar jag på stolen: Nej.
Lyssnar jag på musik: Nej, bara den musiken som spelas på tv
Kliar jag mig någonstans: Nej.
Äter jag: Nej. en det finns tre jordgubbar kvar så snart kanske jag äter
Hoppar jag: Nej. Det är mitt i natten och jag har grannar. Annars kanske jag hade hoppat :)

VÄLJ BLAND…
Svart eller vitt? Vitt
Katt eller hund? Katt
Natt eller dag? Dag.
Solsken eller månsken? Sol och värme.
Sommar eller vinter? Sommar.
Julafton eller födelsedag? Julafton har en massa god mat så den vinner
Coca-Cola eller Fanta? Coca-Cola
Lipstick eller Lipgloss: Lipgloss
Film eller bok? Bok.
Färg eller svartvitt? Beror på. Tv/film - färg. Foto - svartvitt
TV eller radio? Radio
Rock eller Rap: Rock.
Sko eller sandal: Sandal.
Cykel eller moped? Cykel.
Buss eller bil? Beror ju på vart jag ska ta mig
Bowling eller kubb? Bowling
Basket eller fotboll: Nej.
Berg-och-dalbana eller vattenbana: Huga va läskigt
Droger eller likör: Likör
Guld eller silver: Silver.
Nike eller Adidas: Adidas. Om jag nu måste välja. Annars väljer jag ingen
Titta på TV eller stirra in i väggen? Titta på tv. Mer givande än att stirra på en tapet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Att stirra in i väggen kan också vara givande. Jag gör nog det mer än vad jag ser på TV, det finns ju aldrig något bra på den förbannade dumburken.

Erik sa...

Det kan väl inte gått mer än en vecka sedan vi gjorde egen pizza.