25 maj 2007

Självdiciplin? Går det att ladda ner på nätet?

Min dag hade ju, som jag skrev förut, en ganska dålig start men det blev lite bättre. Kom iväg till biblioteket till slut och pluggade i ca 4 timmar. De delar i uppsatsen som jag hade mest ångest över imorse är nu lite minde ångestladdade. Fast bara lite.

Kvällen har bjudit på tacos, vin och slappande i soffan framför Dobidoo och Braniac. Brainac är ett skojigt program på Discovery som testar olika vetenskapliga experiment. Testerna kretsar mycket kring vardagsproblem, alkoholhaltiga drycker och sprängämnen och i slutet av varje avsnitt spränger de en husvagn innehållande olika kemikalier. Dessutom leds programmet av Richard Hammond (den lilla söta brittiska killen från Top Gear, ni vet) och det är ju inte nackdel.

I helgen måste jag hitta något som kallas självdisiplin. Biblioteket är stängt p g a någon dum helg som vi studenter inte har tid att ägna en tanke åt. Istället måste jag alltså sitta hemma och plugga. Det brukar inte gå så bra men nu jobbar jag ju under press och då brukar jag få saker gjorda. Jag håller tummarna för mig själv.

Nu ska jag återvända till soffan.

Tro inte att du är en bil bara för att du föds i ett garage.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns ju datasalar!
Jag sitter här o fixar sånt småfix som tar mkt längre tid än man tror. Lycka till!

Anonym sa...

Pingst är det. ågra helgdagar som brukade uppskattas väldigt mycket i min värld, eftersom de brukar falla ut runt min födelsedag. Vilket ofta betydde att vi var lediga på min dag, eller runt dagen. Men nu är det ju slut med det. Pingst är inte längre en tid vi ska ägna några tankar på. Förutom aftonen, men hur många har koll på att det är pingstsfton idag? Den utfaller ju alltid på en lördag så reagerar man ju inte riktigt, söndagen när det är pingstdagen är ju röd i vilket fall som helst. Det var ju bara när annandagen på måndagen var röd som man visste att det hände. Jag vill ha tillbaka annandag pingst som den var.