25 maj 2007

Fredag? Eller?

Fredagar ska ju vara en av de bästa dagarna på veckan, men idag är jag tveksam.

Det började med att jag vaknade en timme innan jag hade tänkt mig. Jag masade mig upp ur sängen bara för att få se att det var ett riktigt skräpväder ute. Sen var jag inte ens säker på om det var torsdag eller fredag. Ur pluggsynvinkel hade jag hoppats på torsdag. Men efter att ha tagit datorn till hjälp insåg jag att det var fredag. Det är inte ofta man blir besviken över att det är fredag, men jag hade verkligen behövt en dag till för uppsatsen. Men det får gå ändå. Det är bara fyra dagars råpluggande, det borde jag ju klara. Undarar om det är ok att övernatta i biblioteket?

Nu sitter jag här och funderar på sådana här små dagliga väsentligheter som vad jag ska ha på mig idag, om jag har en bra hårdag eller ej (har inte speglat mig än) och vad vi ska hitta på ikväll. Med tanke på att jag ska plugga hela dagen idag och hela dagen imorn är det nog slökväll framför tv:n som gäller. Kom just på mig själv med att tänka "Orka göra nåt annat liksom". Ibland tror jag att det bor en liten fjortis i mitt huvud. Hon har ett konstigt ordförråd och är inte bra på att skriva akademiska uppsatser.

Den här dagen kan bara bli bättre

Inga kommentarer: