12 mars 2007

Även Anja Pärsson var nybörjare en gång

Jag klarade en hel helg i fjällen utan att bryta några ben! Helt öm i kroppen är jag men oh så härligt det var att åka skidor! Det var så härligt att susa ner för backarna (även om det fanns de som susade ner mer graciöst än jag). På två dagar lyckades jag avancera från gröna till blå backar och jag ramlade bara ett par gånger. Dessutom var det nyttigt för mig att vara utomhus i två dagar och få lite frisk luft. Lite trist var det att behöva åka tillbaka till Karlstad och vardagen när de andra i sällskapet är kvar men skolan och grupparbetet kallade på mig. Jag får trösta mig med att vi ska tillbaka till Sälen på torsdag!

Melodifestivalen har jag egentligen ingen kommentar om. Det var ju ett väntat resultat. Och de obligatoriska röstningskaosrubrikerna i kvällstidningarna igår var ju också väntade. Varje gång det är telefonomröstning i TV blir det enligt kvällspressen kaos och de får oss att tro att om alla hade kommit fram kunde någon annan ha vunnit. Suck säger jag bara...

Annars är det ganska mycket nu. Grupparbete, individuell uppgift, C-uppsats, konsert med kören, framtidsångest, flyttplaner, osv, osv... Men jag tröstar mig med bra musik. Har jättemycket ny musik nu att utforska. Tack Anna och Matilda!

Nu ska jag äta lunch. Bye så länge

Inga kommentarer: