13 mars 2007

Te, te och så lite mer te

När våren börjar titta fram. När jag har som mest att göra. När jag måste öva på en massa sånger. Då blir jag sjuk. Det känns som om jag har svalt ett sandpapper och en jobbig hosta har utvecklats under dagen. Bläääää! Tur att det finns te. Vad skulle man göra utan te? Tror jag är uppe i en liter idag. Te med honung är en superkur för halsen.

Fördelen med att vara krasslig är att man kan ha en TV-kväll utan att ha dåligt samvete. Vänner, Joey och Gilmore Girls blev det. Idag var det ett Vänner-avsnitt som jag bara har sett en gång förut. Det bör nästan räknas som en raritet!

Min C-uppstatsångest börjar nog lätta lite. Ska eventuellt skriva med en tjej i klassen. Inte någon jag brukar umgås med men jag tror det kan bli bra. Dessutom är det ett uppdrag så det är ju nåt konkret. Det verkar ju inte som att jag lyckas komma på nåt eget i alla fall så det är väl lika bra att ta chansen när den erbjuds. Det är ju så mycket annat så det gör ju inget om det skulle bli en sak mindre att tänka på.

På Aftonbladet kan man idag titta på läsarnas egna vårbilder. Bara det är ju ett säkert vårtecken. Det är mest bilder på blommor och små djur men man kan ju inte låta bli att sitta och småle när man inser är våren faktiskt är på väg på riktigt. Dessa bilder får mig att fundera på om jag har sett några vårtecken. Jag kom fram till följande:
* en liten spindel
* cykelinvation vid universitetet
* 5 plusgrader kl 7 på morgonen
* folk som sitter vid husväggar och lapar sol

Well well. Klockan är mycket och jag bör sova. Förkylning blir inte bättre av att man är vaken.
Godnatt

Idag testade de en svensk sportbil bil i Top Gear. Tror inte att de gillade den.

1 kommentar:

Erik sa...

Krya på dig nu. till Helgen är det ju tillbaka till skidbacken som gäller och då får du ju inte vara sjuk