14 mars 2007

La primavera

Varför kommer aldrig våren tillräckligt fort? Solen tittar fram, graderna letar sig uppåt på termometern men man är ändå inte nöjd. Jag vill ha fler pludgrader och mer sol. Är avundsjuk på de som har sett krokus, snödroppar och fjärilar. Jag vill plocka fram vårskorna och ha på mig tunna kläder. Lite vill ha mer...? Jag ska ta mig i kragen och försöka nöja mig med det lilla. Lisa Nilssons får hjälpa mig med vårkänslan. Jag lyssnade mycket på henne våren 2002, en solig och härlig vår och den känslan kommer tillbaka med låtarna.

Usch va negativ jag låter förresten. Jag är jätteglad över att det äntligen har blivit vår. Det spritter i kroppen och det är så härligt att solen skiner! Det är ljust ute och man blir lycklig och på bra humör. Så där ja. Lite positivism kunde jag visst få fram.

På TV:n är det Efter 10 med Malou von Sivers. Ett rätt trevligt program. Idag har det varit en salig blandning av människoöden, skor, musik och böcker. Det kan ju nästan inte bli bättre :)

Jag är väldigt sugen på att gå på bio. Jag fick presentkort på bio i present och känner starkt för att utnyttja det så snart som möjligt. Eftersom jag bor där jag bor så finns det inte så jättemycket att välja på men Music and Lyrics verkar bra. När jag flyttar till den stora staden österut ska jag försöka gå mycket på bio!

Hm.. kanske dags att ta tag i den här dagen...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jakten på lyckan med Will Smith kan du se... Annars tror jag att Darling har gått upp här oxå, fast den kanske redan har slutat gå... :S

Jakten på lyckan (tror den heter så på svenska anyway) vill iaf jag se! Lite feelgood har aldrig skadat!

Mika sa...

Jo, Darling ska gå här... och till studentpris dessutom! Hanna vill se!!!
Bio är härligt ja, trots all popcorn-lukt och puckon som pratar under filmen så är nog film ändå bäst på bio. =)

Mala sa...

Jo.. jag har funderat på den. Det kanske blir den också. VIll väldigt gärna se Music and lyrics.. är svag för brittisk-amerikanska kärlekskomedier med Hugh Grant...

Mala sa...

Hehe, Hanna: du och jag skrev nog kommentarer samtidigt, hade inte sett din innan jag skrev. Darling måste jag nog läsa lite om innan jag uttalar mig