6 mars 2007

Här glider jag omkring i mina sköna skor

Jag har köpt nya skor. 400 kronor fattigare är jag men förhoppningsvis kommer jag ha torra fötter resten av vintern. Den här gången köpte jag skor i skin istället för mocka. Jag har fått för mig att skin är bättre när det är slaskigt. Skorna är fina och jag är nöjd.

För övrigt så gillar jag UR. Istället för att plugga har jag idag lärt mig hur man gör ost och hur man skriver en schlagerlåt! Men men.. plugget kallar på mig så jag får väl sätta igång.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blev jag nyfiken på dina skor! Jag fatta ditt dilemma förut, inte kul att köpa vinterskor när vintern i stort sett (förhoppningsvis) är slut.

Hur går det med pluggandet nu då? Hoppas du får något gjort!!

jen sa...

bara ett tips.. impregnerar du dina skor, mocka bör du spraya fan (dock kommer de inte bli helt vattentäta iaf) om du använder dem mkt nästan 1 gång i veckan..

skinnskor är enklare.. köp en skokräm i rätt färg (Kiwi's på burkar är svinbra) och en skoborste,sen är det bara att fetta dem 1 gång varannan vecka så komemr de hålla sig aslänge :)

(hej jag är skonörd haha)

Mala sa...

Tack Jen för tipsen! Köpte impregnering till skinskorna men skokräm kanske är bättre?

Tilda: Pluggandet går, trots skoköp och UR, bra :) Det är mycket att läsa just nu plus grupparbete och ett individuellt arbete men det ska nog ordna sig. Fikat får vi nog ta nästa vecka...

Anonym sa...

Fikat kan vi ta nästa vecka utan problem. Jag är ganska fullbokad just nu jag med. Tro det eller ej!

Det låter som du har sjukt mycket att göra och jag är såååå glad att jag sitter här och inte har alls mycket att göra. (f'låt, nu är jag elak... du får retas nästa termin när jag sitter där och gnäller..)