3 februari 2012

De var ju väldigt söta i alla fall

Har läst flera inlägg på Facebook idag från andra mammor om att "vi stannar inne idag, det är så kallt". Jag tänkte på mammor i Norrland, inte kan väl de sitta inne hela vintrarna, och så klädde jag på Linnea och mig alldeles för mycket kläder och gick ut ändå. På vägen till affären (ja, det var bara dit vi skulle) slank jag in på H&M för att titta på lite barnkläder (det har kommit så mycket nya söta vårkläder) och för att se om jag hittade några tofflor. Jag hittade tofflor. Men jag har ju väldigt dålig koll på hur stora Linneas fötter är egentligen. Jag höll i ett par i stl 16-18 och tänkte att de såg ganska lagom ut. Men 19-21 kan hon ju växa i! Så det var de sistnämnda jag köpte och när vi kom hem och jag hade klippt bort alla lappar och satt dom på Linneas fötter så kunde jag bara konstatera en sak: de var alldeles för stora. Väldigt typiskt mig. Väldigt!

Inga kommentarer: