25 oktober 2011

Hemmafix

Min vän Matilda som bloggar flitigt har startat ett bloggprojekt Det går ut på att man tar tag i alla det här små (eller stora) projekten som man är så bra på att skjuta upp hela tiden. Eftersom jag är lite seg så har jag inte bloggat om det här tidigare trots att jag var väldigt tidig men att ropa: jag är på! Hur som helst så kommer jag här framöver att i början av veckan presentera mitt projekt och i slutet av veckan redovisa resultatet. Det här är perfekt för mig eftersom det finns en miljon olika småsaker som behöver göras här hemma.

Jag missade ju förra veckans start men jag var var väldigt duktig i helgen och gjorde tre burkar egen barnmat, något jag hade tänkt på länge, så det kan bli mitt första projekt. Jag har dock inget bildbevis men i kylskåpet står det nu hemmagjord ärtpuré, majspuré och palsternackspuré.

Denna veckas projekt blir: att få ordning på vårt kaotiska skrivbord (det blir ingen före-bild för det är så stökigt att jag inte ens vill visa upp det)

1 kommentar:

Anonym sa...

Yeay! Kul att du är med! Och snygg layout :) ser framemot en efterbild och kanske en under "underarbetetsgång" bild :)