12 oktober 2011

Fullmåne och storleksfunderingar

Har lyckats vakna till liv efter en jobbig natt. Jag var duktig och gick och la mig redan 21.15 igår. För att få mer än tre timmars sammanhängande sömn måste jag helt enkelt sova innan 22 men är oftast dålig på att lägga mig i tid. Men i går var jag duktig. Men somnade jag? Ja det gjorde jag ju förvisso men då var klockan närmare tolv. Och Linnea har sovit oroligt hela natten så jag har nog varit uppe mer eller mindre en gång i timmen. Så var det med den skönhetssömnen. Vågar man skylla på fullmånen?

Idag ska Linnea få vinteroverall, mössa och vantar. Vintern väntar runt hörnet och allt vi har är en fleeceoverall som hon snart växer ur. Den stora frågan är vilken storlek hon ska ha. 74 eller 80? Hur mycket tänker hon växa mellan 7 och 12 månaders ålder? Ja ja, vi får se vad vi kommer hem med helt enkelt.

Nu har hon somnat här brevid mig så nu ska jag passa på att äta frukost i lugn och ro.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med storlekar är supersvårt! Men de växer inte så där jätte snabbt efter sex månader. Eller jo, det gör de ju. Nu kanske hon inte kommer röra sig så himla mycket själv i början av vintern och då gör det ju inget att det är lite stort, men när hon börjar vilja ta sig fram själv så behöver det ju sitta bra, varken för trångt eller för stort (fast det sista är supersvårt, E kommer se ut som en michelingubbe i sin vinteroverall då den är i 86/92). Lycka till! (Vi hade förresten en overall i 62/68 som E hade nästan hela vintern förra året, och sen köpte vi en i 74 på second hand som han hade i typ en månad, väldigt bra och billigt!)

Och du, det kommer att vända snart, jag lovar! Med sömnen alltså. Jag vet hur trött jag var där runt sex månader och jag såg verkligen inget slut på eländet. Men det ordnar upp sig. Pröva att börja med välling innan hon lägger sig t.ex. så hon håller sig mer mätt. Och håll ut! Det blir bättre. Tyvärr blir det värre igen sen när man vant sig vid att sova nästan hela nätter och så är man dödstrött igen. Fattar inte att jag vill göra detta igen med en till bebis...

Vad ska vi göra då?! Hobbycirkelidéer tack! Som sagt är nog en läscirkel dumt, för jag hinner aldrig läsa... :( Men det skulle iofs bli en utmaning och det behöver jag!

Anonym sa...

Söt du är Malin! Tack för fina ord. Och idag kan jag meddela att det känns bättre... :)
Har du kommit på något projekt ännu? Jag har faktiskt nästan hunnit färdigt. Det gick fortare än jag trodde, men tyvärr ledde det till att jag hittade typ fem andra liknande "projekt" (eller tyvärr, nu kan jag ju lugnt fortsätta min lilla serie hemmafix tills nästa höst minst).