20 april 2011

När lillan kom till jorden

1.39 den 14 april förändrades livet för alltid. Då kom vår lilla flicka till världen. Tydligen ville hon ut i vårsolen tidigare än vad som var beräknat och ingen var gladare över det än den tjocka och otympliga mamman.

Tror inte att jag kommer skriva nån förlossningshistoria här. För att göra en lång(!) historia kort kan jag säga att förlossningen tog lång tid och vi var rätt slitna alla tre efteråt.

Nu har det gått nästan en vecka och vi börjar så smått komma in i nån sorts vardag. En lugn vardag som vi fyller med matning, sömn, korta promenader och tv-tittande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såklart är jag supernyfiken på både förlossningen och er lilla tjej men eftersom jag själv tagit bort min förlossningsberättelse tänker jag inte be dig skriva. För jag vet att mammor inte kan hålla truten om sin förlossning så jag hoppas på en berättelse live någon gång istället :) fast det lät inte alls kul att den tog tid... Jag kan ju inte riktigt relatera då min tog under tre timmar :/

Ta hand om er alla tre, vilket det låter som ni gör redan! E hälsar till sin nya kompis så ni vet :)

Anonym sa...

Mina värkar startade runt 16.30 den förste men inget direkt regelbundet, vid 20.00 ringde jag förlossningen men valde att lägga mig i badet, en halvtimme senare gick mitt vatten och jag höll på att dö av värkarna. Vi kom in till förlossningen ca 21,00 och 23.43 är han ute. Jag räknar förlossningen från när vi kom in till förlossningen, men räknar vi från värkstart tog det ju några timmar till... Men jisses inga 26h. Phu, hur orkade du med det? Gick själva förlossningen snabbt och lätt eller var det den som var utdragen?