3 november 2008

Jourhavande telefonsällskap

Jag gör inte min röst hörd här så ofta just nu men jag läste just om en grej som jag känner att jag vill hylla lite: Nattknappen

Nattknappen är polisens jourlinje man kan ringa när man är på väg hem på natten och känner att man blir tryggare av att prata med någon. Lite som en jourhavande kompis, fast jourhavande promenadsällskap. Och om det nu skulle hända något under promenaden så är det så fiffigt att personen man pratar med sitter på en polisstation och kan larma direkt. Klockrent!

5 kommentarer:

Annchen sa...

Petra brukade ofta ringa mig när hon var på väg hem mitt i natten, när vi bodde ihop. Så jag vet att behovet finns där.

Anonym sa...

Men det är ju dumt att de inte har marknadsfört detta. Tydligen så hade de ju bara fått ett fåtal samtal under första helgen, och det är ju inte så konstigt eftersom folk inte ens vet om att det finns.

Men annars en väldigt bra idé tycker jag med.

Anonym sa...

Får man ringa när man är fruktansvärt uttråkad för att man har för ont för att kunna röra sig?

Anonym sa...

Hallå där! Jag tänkte bara presentera mig eftersom det är jag som ska skicka Julklappspåsen till dig. =) Jag ser att vi har ganska många likheter (morgontrött, matglad, godisgris, storasyster, kramig, fästmö, bokmal, hobbyfotograf, kattägare, kakmonster, kompis, frusen, nyfiken, allergisk, te-drickare, musikberoende, sambo, otålig, kvällsmänniska, förlovad).
Och för att kunna skicka en toppen-påse till dig så kommer jag att ställa lite frågor till dig! =) Vilken sorts te dricker du helst? Vilken musik finns oftast i dina högtalare? Någon bokgenre du absolut inte vill läsa? Ha det så bra! Jag kikar säkert förbi med fler frågor. =) MVH Marie

Anna, Po, Amy, Bob, George, Popogeno, Korta håret, PoPo, Malin, Ma Anna, Poosera, LillKitty, Syster Yster, Annie, Posie, Poa, Bajs, Avvikande Anna, T.I. Äpplet, Spencer, Boots, Poot, Posan sa...

Vad ska du få för påse?
Å varför bloggar du inte?!

Min telefon är trasig =(