4 december 2007

Grammisnomineringarna

Nu har de kommit. Grammisnomineringarna. Svårt att veta vem man ska hålla på när det är så många bra. Det har varit ett bra musikår i år.

Men nånting så här tycker jag:

Årets album: Kent, The Ark eller Salem al Fakir.
Årets dans/hiphop/soul: Vincent
Årets dansband/schlager: BAO
Årets folkmusik/visa: Sofia Karlsson
Årets grupp: Kent eller The Ark
Årets jazz: E.S.T
Årets kompositör: Christian Kjellvander, José Gonzalez, Ola Salo eller Salem al Fakir
Årets kvinnliga artist: Maia Hirasawa
Årets låt: The Worrying Kind - The Ark
Årets manliga artist: Christian Kjellvander, José Gonzalez, Salem al Fakir
Årets nykomling: Salem al Fakir

Jag orkar inte tycka nåt i alla kategorier men nästan.
9 januari är det som gäller, då delas priserna ut. Och i år har folket en del att säga till om. Wee.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Malin! Det heter väl ändå Ett bra musikår!?

Jag gåller med om Vincent, Sofia Karlsson å självklart Esbjörn. Jag har iofs ingen aning om vilka andra som är nominerade. Men Esbjörn är alltid en vinnare i mina ögon.

Anonym sa...

Esbjörn är bäst