13 augusti 2007

Nya höstplaner, ledighet och hemmafix

Lite halvspontant sökte jag till en kurs i Svenska på Södertörn till i höst. Det fanns platser kvar och den verkade bra för min utbildnig så jag bestämde mig för att maila till dom och fråga om jag fick plats på kursen. Och det fick jag. Så i höst ska jag plugga Svenska - text och form. Första delen av kursen är lite som en vanlig kurs i svenska: lite grammatik, lite språksociologi, lite språkanalys. En del repetition av det jag läste i Karlstad. Den andra delen av kursen består av två valmöjligheter. Tal eller form. Jag tänker välja form. Tal innebär retorik och sånt och det har jag ju redan läst. Formdelen innebär grunderna i typografi och layout, och praktisk orientering i formgivningsprogrammet InDesign. Precis vad jag känner att jag behöver spetsa min utbildning med. Men jag tänker fortsätta jobba samtidigt för jag tänker inte ta mer lån från csn. Jag har redan lånat alldeles för mycket pengar som de snart vill ha tillbaka.

Idag är jag inne på min tredje lediga dag i rad! Det är skönt men det känns lite konstigt att vara så mycket ledig. Det känns som att jag har missat nåt nånstans. Typ glömt att gå till jobbet :)

I helgen har det hänt saker i lägenheten också. Vi har fått upp en hylla på väggen i köket, packat upp en del kartonger och i morse var det en snubbe här och satte upp persienner i våra fönster. Så nu börjar det mer och mer att bli ett hem här. Det känns himla gôtt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till livet!

Mala sa...

Tack.. tror jag.. eller hm.. va?

Anonym sa...

Den där svenskakursen låter ju riktigt spännande. Jag skulle verkligen behöva lite språkliguppdatering. Tror jag glömt allt som kan vara värt att veta om svenska språket. :P

Förresten, njut av dina lediga dagar! Andas och sov! Själv har jag nedräkning tills jag får sova (och fixa med sånt som behöver fixas innan skolan börjar igen). Nu är det bara två dagar kvar!! :)

Hoppas livet leker! Får höras på msn nån dag! :)
Kram!