26 juli 2007

Jobb och pirater

Är inte så aktiv här på bloggen just nu. Det finns liksom inte så mycket att skriva om. Jag jobbar, sover, äter, pillar i lägenheten och läser böcker.

Men jobbet är rätt ok nu i alla fall. Lite trist och enformigt men det duger och om en månad får jag en efterlängtad lön. Av nån dum anledning (pengar tror jag) gick jag med på att jobba 9 timmar på lördag. Dumt egentligen för jag hade behövt ha en helt ledig dag hemma och vila upp mig lite men 9 timmar på en lördag ger mycket pengar. Jag får vila på söndag. Det är det söndagar är till för har jag hört :)

Igår var jag och E och såg tredje och sista (?) piratfilmen. Den var helt ok. Lite lång och seg ibland men mycket action och humor och en helt underbart bra Johnny Depp gjorde filmen klart sevärd. Nästa biofilm blir nog Harry Potter. Vi bor nära en biograf och det är jätteskönt att kunna ta en kort promenad till bion. Dessvärre är det Astoria så vi vet inte riktigt vad som händer med vår biograf i höst...

Nu, dags för frukost!

1 kommentar:

Annchen sa...

I min värld är söndagar bättre för att få 100% OB, vila kan man göra på mindre välbetalda dagar :-D