3 maj 2007

Älskade sol.

Knappt hann det bli maj innan Aftonbladet började skriva om leverfläckar och hudcancer. Visst, det är jättebra att tidningarna tar ansvar och varnar för faran med för mycket sol, jag är själv rödhårig och bränner mig bara jag tittar ut genom fönstret. Men det är ju dumt att skrämma folk i onödan. På sommaren är det hudcancer vi har. Övriga året är det farligt att vara trött eller att hosta. Vi kan väl bara att konstatera att det inte är sista gången kvällspressen skriver om leverfläckar den här sommaren.

Trots min skepsis mot Aftonbladets artikel vill jag ändå slå ett slag för att vara försiktig i sommar. För mycket sol är varken skönt eller nyttigt för huden. Dessutom har jag läst att det är trendigt att vara lite blek i sommar. Det finns en del knep för att inte bränna sig. Följande knep tänker jag ta till i sommar: skugga, solhatt, hög solskyddsfaktor, tunn vit tunika/blus/skjorta/.

Nån som har nåt mer bra tips? Det är fritt att dela med sig

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vara inomhus kanske...

Mala sa...

nej. fy vad trist

Anonym sa...

Jag är upprörd. Vem bestämmer såna dumma saker som att det är trendigt att vara blek? Det är nog det dummaste jag har hört på länge. Trendigt att vara blek..följer folk trnder så slaviskt att de som brukar vara besatta av att vara bruna, vilket brukar vara trendigt, att de undviker solen hela sommaren? Jag blir ju trött bara av att tänka på det. Så jävla dumt!

Mala sa...

Det är inget nytt påfund. Så har det ju varit i århundraden. på 1700-talet, tror jag att det var, skulle man vara kritvit

Anonym sa...

Det må hända. Men det är 2007 inte 1700-talet. Jag undrar ändå vem det är som har makten över alla som är helt fast i att vara trendig...