4 april 2007

Varför är jag ingen tv-nörd?

Jag skulle vilja vara en tv-nörd. Alla pratar alltid om alla bra serier... Grey's Anatomy, Desperate Housewives, Lost, Prioson Break, Top Model, osv... och jag hänger ju såklart aldrig med för jag tittar inte på dessa serier. Desperate har jag sett nån gång och fick för mig att jag skulle fortsätta följa men jag gav upp. Grey's vill jag följa men jag glömmer alltid bort när det är... Jag kan sitta och läsa tv-tablån och tänka åh, det där ska jag se sen eller den där serien verkar bra, den får jag inte missa men sen glömmer jag bort det och gör något annat hela kvällen istället. Jag är helt enkelt värdelös på att se på tv... Kan man va det? Är tv-tittande en talang?

En teori är ju förstås att min dator har tagit över mitt liv... Jag bor på min lilla stol framför min dator och spenderar min fritid på nätet istället. Jag läser nyheter, intressanta bloggar, skriver i min egen blogg, letar efter bra musik som jag inte hinner lyssna på, eller bra böcker som jag inte hinner läsa. Det har ju till och med fallit sig så bra(?) att jag måste läsa en massa artiklar på nätet till min uppstats.

Ok.. jag är ju inte HELT värdelös på att titta på tv. Jag tittar ju på Vänner. Och Joey. Och Vänner. Och Joey. Suck.

Förvisso så kanske tordagar räddar mig. I torsdags såg jag tre program i rad som jag gillade(!) och förhoppningsvis kommer ihåg att se imorn igen: Saras kök, Svenska slag och Planet Earth.

Min dator är min bästa vän och tv:n känner sig försummad

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner mig (konstigt nog) hedrad, jag är en tv-nörd. Jippie. Typ. Fast jag har lagt av... Det enda jag försöker följa hyfsat regelbundet nu är gilmore o csi...

Datorn kan man btw ta med sig till tv:n och göra två saker samtidigt! :P

Anonym sa...

Du kanske inte är en TV-nörd, men en nörd är du allt.