5 april 2007

Blåkulla vs Motala

Om det här vore en sagovärld skulle jag ta på mig min finaste sjal och ta med min katt och flyga till Blåkulla på en sopkvast idag. Men det här är ingen sagovärld så jag tar min katt och min kille och åker bil till föräldrarnas sommarställe utanför Motala istället. Imorn bär det iväg hit för att fira påsk med familjen. Det ska bli så skönt att vara ledig i fyra dagar. Kan hända att det råkar slinka ner nån pluggbok i väskan men i stort sett ska jag bara vara ledig. Sova länge, ta promenader, äta gott, se på tv, leka med Tarzan. Och framför allt: ingen dator på fyra dagar. Sorry, datorn, men jag tror faktiskt att vi behöver en paus i vårat förhållande.

Sist men inte minst vill jag säga: Tack Matilda för det fina påskbrevet!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vassegod!
(ni visste ju inte vad båskbrev var... ;))

Mala sa...

Nu vet vi :)

Anonym sa...

Du glömde nämna det viktigaste...

Allt det där skulle du ju kunna göra i Karlstad, lite av det gör du ju redan där. Men i Motala får du träffa mig, å det är det viktigaste. Ingenting annat behöver du bry dig om.

Mala sa...

Klart jag kan göra allt det där hemma men det är nåt helt annat att göra det borta. Ditt ego är det inget fel på i alla fall =)