19 april 2007

Jag ska klippa mig och skaffa mig ett jobb

Om jag hade råd skulle jag gå på Sthlm jazzfestival. Det finns så många bra artister och band jag skulle vilja se där. Laleh, Jojje Wadenius, Sophie Zelmani, India Arie, The Committments, Victoria Tolstoy, och Anders Widmark & Sara Isaksson. Men som vanligt sätter plånboken gränserna för vilka evenemang jag kan gå på och inte och jazzfestivalen hamnar under kategorin Inte. Ett endagspass kostar 350 och det kanske man eventuellt skulle kunna kosta på sig. Problemet då är att man måste välja dag och självklart spelar de jag vill se på olika dagar. Ett festivalpass kostar 1695... need I say moore?

Istället ska jag lägga mina små pengar på klippning, valborgfirande, kläder till bröllopet jag ska på i maj, och så måste jag ju ha fickpengar på Korfu. Detta utöver alla tråkiga räkningar som nån party-pooper-typ har bestämt att man ska betala. Han/hon/den/det kände nog inte till att det fanns en jazzfestival.

Inga kommentarer: