11 april 2007

Magen dansar och ler

Idag har jag haft en riktigt nyttig dag. Frukosten bestog av hallonyogurt med havrekuddar med fullkorn. Till lunch åt vi fullkornsspagetti med köttbullar, morötter och sparris. Middagen är nog mitt triumfkort. Fullkornstagliatelle med en gryta gjord av quorn, paprika, tomat, hericot verts, cere fraishe och örter *mums* Till kvällsfika blev det två kanelknäcke med smör och en bit vattenmelon. Hade tänkt fixa morötter och dippa i hummus men upptäckte att jag inte hade några kikärter hemma... Men det blev ju trevligt kvällsfika ändå =)

Imorn får uppsatsen lämna plats för Hotspot-dagen på universitetet. En arbetsmarknadsdag typ. Jag ska gå dit för att se om det finns något för mig. De flesta företag som kommer dit är värmländska men ett å annat finns även i Sthlm. Och så kommer Shan Atci dit å föreläser och det vill man ju verkligen inte missa! Hoppas även på att få matnyttiga tips inför jobbsökandet på nån av de andra föreläsningarna. Det blir en heldag med andra ord!

Klockan är nu över 22. Jag konstaterar att jag har missat Grey's Anatomy och går och läser bok istället.

Godnatt

5 kommentarer:

david santos sa...

Guten Morgen!
Thanks for you work.

Anonym sa...

Tänk om man kunde vara så där nyttig ändå....

Mala sa...

Jag har ingen aning om vem snubben är som har lämnat den första kommentaren men nånting säger mig att han har hamnat fel

Anonym sa...

Blev det fullkornsmorötter?

Får jag skvallra om att du inte alls var så här nyttig under påskhelgen då du åt hur mycket mat som helst (ingenting innehöll fullkorn) och jättemycket godis? Nu har jag skvallrat så jag fortsätter..
Herregud vad hela familjen är besatta av att äta. Först frukost vid ca nio, lunch i massor vid tolv, man hann knappt svälja sista lunchtuggan innan det var dags för eftermiddagsfika, å sen var det middag i massor å sen var det kvällsfika. Äter ni alltid så här mycket? Jag är fortfarande i chocktillstånd över detta fenomen...

Anonym sa...

Vi äter bara så där mycket när vi är hungriga