22 mars 2007

Våren inspirerar till att citera Timon och Pumba

På DN kan man titta på läsarnas egna vårbilder och någon har skickat in en bild på tussilago i Kristinehamn. Man kanske skulle gå på blomjakt här i Karlstad också. Blommor är ju klart det finaste vårtecknet. Det är lustigt egentligen hur fånigt glad man kan bli den här tiden på året. Våren är som Hakuna Matata - inga bekymmer, man är lycklig var dag. Man vill bara gå omkring och njuta av solen och le. Skulle bara vilja ha liiite fler grader ute (för att klämma in lite klag) men hallå, det är ju på rätt väg iaf!

Idag ska jag fylla min dag med plugg plugg plugg. Måste skriva på min hemtenta och plugga text och toner till konserten. Sen ska jag sätta igång med uppsatsen också... Hoppas på att få vila lite under påskhelgen.

Idag släpps Madonnas kollektion på H&M. Helt ok kläder faktiskt och allt är inte jättedyrt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vår? Det var lite vår igår, men nu har jag fyra minusgrader. Och eftersom det var plusgrader tisdag, onsdag så har allt vatten från snön som smälte då frusit till is nu. Det blir alltså iskana till skolan. Jävla skitzoväder!

Mala sa...

Så går det när man flyttar till norrland. Men det fanns en vårbild från Hedemora också. Kanske kan få dig att känna lite vår pirr

Mala sa...

Hm.. jag kollade upp Hedemora och det låg visst ganska mycket längre söderut än va jag trodde. I Dalarna... Sorry