19 mars 2007

Jag tog mig tid att vila idag i alla fall. Ibland måste man ju prioritera och hälsan borde ju komma i första hand. Det jag missar på lektionen idag kan jag läsa mig till så det är nog lungt.

Hade en trevlig TV-kväll igår. Först OC och sen Brothers and Sisters som faktiskt var en rätt ok serie (trots att Calista Flockheart är Ally-stämplad och det är svårt att se henne spela nån annan). Det är många skådisar som är stämplade:
* Alla i Vänner (och de flesta skådisar i liknande serier)
* Peter Haber, även när han spelar Beck så är han Sunes pappa
* Daniel Radcliff, Harry Potter
* Ebba Hultqvist, Skärgårds-Wilma

Sen finns det ju de som alltid får spela samma typ av karaktär:
* Mikael Persbrandt
* Hugh Grant (nästan alltid iaf)
* Helena Bergström

Hemligheten är nog att se till att spela många olika roller och inte spela en och samma allt för länge.

Det här inlägget fick en lustig vändning. Från förkylning till skådespeleri. Från det ena till nåt helt annat. Lite som ett Simpsons-avsnitt :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du verkligen att det är okej att jämföra ditt blogg-inlägg med Simpsons? Jag är tveksam till detta fenomen..

Mala sa...

Klart jag tycker. Annars skulle jag inte göra det ju

Anonym sa...

Betyder det att du tycker att du är lika rolig som Simpsons? Hur rolig tycker du då inte att jag är som är hysteriskt rolig..? Det sa du precis att jag var. Jag ska spara den konversationen så att jag kan bevisa att du sa det. Du kan inte längre förneka min hysteriskt roliga existens.

Mala sa...

Men hallå. Sa jag att jag var rolig? Jag menade att mitt inlägg tog en oväntad vändning, precis som ett Simpsons-avsnitt inte att mitt inlägg va lika roligt... Sluta läsa mellan raderna!

Anonym sa...

Om du börjar läsa raderna. Det verkar som att du lyckades missa mitt fruktansvärt uppenbara budskap. Mitt inlägg handlade egentligen bara om mig å att jag är hysteriskt rolig å att du sa att jag var det. Haka inte upp dig på små detaljer, läs å kom ihåg det viktiga istället.