26 mars 2007

Back to reality

Nu är jag tillbaka efter en lång men kul helg. Övning fredag, lördag och igår förmiddag utmynnade i en jättebra konsert igår eftermiddag. Av VF fick vi en fyra och recensionen var jättekul att läsa! Fast recensionen i NWT va lite konstig... beror nog på att det inte var Anna Sims som recenserade som det brukar va. Det verkade mest som att den här recensenten ville skina med sina kunskaper om musik och kompositörer eftersom han skrev mer om det än om själva konserten (jag kan också name-droppa och skryta med att Christer Nerfont och hans fru satt i publiken) Men de ca 300 som va där verkade va nöjda i alla fall och det är ju huvudsaken. Det är ju trots allt publiken man sjunger för, inte de som läser tidningen dagen efter.

Men det finns ju en verklighet utanför Aula Magna också, tyvärr. Min verklighet den här veckan är fullproppad. Hemtenta, uppsats-pm och seminarium. Sen är det dags för uppsatsskrivande på riktigt. Det här, ska ni veta, är riktigt riktigt läskigt. Det är bara en halv termin kvar på mina studier. Sen kastas man ut i stora vida världen utanför universitetets trygga väggar. Det är både spännande och läskigt på samma gång. Samtidigt som det är skönt att sluta plugga och förhoppnigsvis få mer än 7000 kr i månaden är det läskigt att söka "riktiga" jobb och börja leva ett vuxet liv.

Men min framtidsångest får jag ta tag i en annan dag för nu ska här pluggas!

1 kommentar:

Anonym sa...

En dag ska jag också bli känd å name-droppad. Fast jag måste nog erkänna att jag inte har en aning om vem Christer Nerfont är. Jag vet att han gjorde Queen med er, men det är allt.

Du är 26 och snart inte student längre. Det är lite läskigt när ens storasyster tar steget ut i världen. Det betyder ju att det snart är dags för mig. Å Herregud jag går ut nästa år!!!