3 november 2011

Plötsligt händer det

Igår var jag och Linnea ute på stan hela långa dagen. Vi började med lunch på Café Glada barn med Anna, Åsa och Åsas Felicia som är två veckor äldre än Linnea. Café Glada barn är ett café för föräldrar och små barn. God mat, leksaker, dagens puré(!), och gott om utrymme för barnvagnar. Vi fick vänta aningens länge på maten men annars var det helt ok. Sedan fortsatte jag och Anna eftermiddagen med att strosa runt på söder, titta i små butiker och fika. Riktigt trevligt! Både jag och Linnea var trötta men nöjda när vi kom hem vid 18-snåret.

På kvällen var Linnea lite orolig och gnällig, kan ha varit alla intryck som Söder bjuder på. Men hon somnade äntligen runt 21. Sen hände det plötsligt: Linnea sov hela natten! Två gånger gnällde hon lite och fick napp men ingen matning förrän klockan 7 imorse! Jag vågar inte hoppas än men kanske, kanske vänder det nu?

Snart ska vi iväg på veckans andra lunchdejt. Sen ska vi hem och ladda om batterierna för ikväll är det äntligen dags. Ögonblicket jag har väntat på i nästan 20 år. Roxette i Globen! Hurra!

Inga kommentarer: