5 maj 2011

3 veckor

Idag är det LInneas 3-veckorsdag! Det har vi firat med att gå till BVC och konstatera att hon nu är 55,5 cm och väger 3676 gram. Vi startade på 50 cm och 3250 gram så det är en imponerande utveckling hon har gjort. Det fick bli två nya pyjamasar i storlek 56 i oj-vad-jag-växer-present :)

Idag fick jag även se Linneas första tårar (det var så arg hon blev när jag väckte henne på BVC) och trots att hon var superledsen så var det så sött med de blanka ögonen och de pyttesmå tårarna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hjälp vad hon växer! Fem centimeter är ju jättemycket på tre veckor. E hade inte växt riktigt så mycket som jag trodde och var 71,5 cm men jag gissade rätt på vikten 10,7 kg! :) fast du, tårar är ju det värsta som finns. E har börjat få riktiga tårarna nu och även krokodiltårar och det skär i hjärtat varje gång... Tar hellre hysteriskt spädisskrik än riktiga mamma-det-gör-ont-tårar.