16 mars 2009

Livet efter Melodifestivalen

Efter att ha andats Melodifestival i två veckor (min galenskap väcktes till liv efter Malena) så tvingas jag nu inse att det är slut. Över. Finito.

Vardagen känns lite mer meningslös nu när man inte har de glamorösa helgerna att se fram emot. Nyhetssajterna fylls av helt vanliga nyheter. Mitt plötsliga intensiva intresse fick ett abrupt slut. Ok, abrupt kanske inte är rätt ord eftersom alla vet att en tävling avslutas med en final så det var ju rätt väntat att det skulle ta slut nu liksom men jag hade inte förberett mig.

Men jag ska väl inte klaga. Jag fick ju som jag ville. Det är inte ofta man kan säga: Rätt låt och rätt artist vann. Nu är april bara en transportsträcka fram till maj och ESC. Och jag tror faktiskt att vi har en sportslig chans att ta hem detta. Eller i alla fall ta en top 10-placering.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag hoppas du har rätt!

Anonym sa...

Malin Malin...du borde hitta något som gör din vardag ljus året runt. Hur tror du att vi andra icke-nördar klarar oss?

Anonym sa...

Jag var inte hemma då, så jag såg inte finalen. Sa precis till en kollega iförrgår att jag inte riktigt fattat att det är slut därför. Har inte hört så mycket om det i efterhand heller. Har inte sett så mycket av delfinalerna heller. Kanske lyckas jag bättre till ESC.