12 januari 2009

Jag har inga tv-tittarkvalitéer

Min syster och hennes kompisar bloggar om The Hills. The what? Jag vet inte ens vad det är för en serie (jag tror iaf att det är en serie). Men det är så det är. Jag är usel på att se på tv. Medan alla andra följer nya, modera, fräscha serier så tittar jag fortfarande på Vänner och andra amerikanska komediserier som hade sina glansdagar innan 2003.

Men tro inte att jag har försökt. Jodå. Men varje gång jag har bestämt mig för att följa en serie så inträffar något av följande:
- Jag glömmer helt enkelt bort att bänka mig framför tv:n
- Jag ser ett par avsnitt och missar sen några för att jag glömmer bort, och då ger jag upp.
- Serien jag har bestämt mig för att se, och faktiskt kommit ihåg när den är, visar sig vara uuuurtråkig.

Jag är helt enkelt helt kass på att se på tv.
Jag gör inte ens nåt vettigare istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men i familjen är det ju jag som är bra på att titta på TV. Något måste jag ju vara bäst på...

Annchen sa...

Jag ser på tv men jag är dålig på att följa serier, av samma skäl. Men mitt tv-tittande går lite i perioder.Skaffat Förhäxad till datorn att titta på, men det är på andra datorn.. den stora... som är död. The Hills verkar konstigt dock.