22 oktober 2008

Supertisdag och kändisfest

Jag har på egen hand listat ut vad supertisdag är.
Det är den tisdagen i februari eller mars när det är premiärval i USA. 
Så när Aftonbladet på tisdagar har den stora rubriken Supertisdag omgärdat av amerikanska flaggor så är det något de har hittat på själva. Så, nu har jag rett ut det. 

För övrigt så var jag på kändisfest igår. 
Jo, det är faktiskt sant. 
Jag "minglade" ( läs: stod i ett hörn och glodde) på releasefesten för Idolboken. 
Det va inte så spännande faktiskt. 
Jag och min kompis drack varsin gratisdrink, åt ett par snittar, spanade lite på folk och sen bestämde vi oss för att gå till Friday's och äta istället. 
Men nu har jag provat kändisfest och vet att jag inte behöver gå på det nåt mer. 
Bra att veta tills nästa gång liksom. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Okej, så Supertisdag är alltså en tisdag nästa år som de pratar om nu? Presidentvalet är ju om två veckor, är det inte lite roligare att fokusera på något som händer om två veckor än något som händer en tisdag i mars 2009?
Man blir ju galen på USA och deras påhitt ibland.