11 juli 2008

Kulturfyran

På Kulturbloggen hittade jag en skojig grej som heter Kulturfyran. Kort och gott fyra stucken frågor som handlar om kultur. Man tänker ut ett passande svar och skriver det i sin blogg. Skoj!

1. Hur skaffar du de flesta av de böcker du läser? Köper eller lånar? Köper inbundna böcker eller pocket?

Jag skaffar böcker på tre olika sätt:

Köper på jobbet med min trevliga rabatt
Lånar läsex från hyllan på jobbet
Får nya böcker hem i brevlådan från olika förlag

Jag köper nog mest pocket men det blir även ett par inbundna då och då.

2. Hur ofta går du på bibliotek?

Hm... inte ofta

3. På bibliotek finns ju ofta nuförtiden datorer att sätta sig vid och surfa och filmer att hyra också och en tidningshörna. Där brukar också arrangeras konstutställningar. Utnyttjar du bibliotek till något mer än låna böcker?

Nja.. det händer att jag ibland lånar en skiva men jag är ju som sagt inte där så ofta.

4. Och ja: vilken bok läser du just nu?

Skumtimmen - Johan Theorin

Shantaram - Gregory David Roberts

Inga kommentarer: