17 juni 2008

Häxan från Portobello - Paulo Coelho

Det är svårt att sätta fingret på vad det är med Coelhos böcker som gör att man gillar dom fast ändå inte. Det här är den tredje av hans böcker som jag har läst och för tredje gången känns det som att jag har läst en himla bra bok men vad handlade den om egentligen? Man lämnas liksom oberörd fast boken i sig var himla bra.

I vilket fall som helst rekommenderar jag Häxan från Portobello. Boken består av en massa människor som berättar om sina möten med Athena. Athena själv möter man aldrig i boken. Annorlunda, intressant men inte berörande.

Läs!

1 kommentar:

Erik sa...

Jag håller fullständigt med dig. Jag känner mig alltid fullständigt oberörd av Coelhos böcker. Kan nästan inte berätta något om vad, de böcker av honom jag läst, handlat om. Det kommer dröja innan jag sätter en bok av honom i händerna på mig själv igen.
Visst lämnar hans böcker ett vagt minne om att den var bra men mycket mer än så är det inte. Jag kan inte heller påstå att jag så här i efterhand känner att det var väl investerad tid att läsa hans böcker.
Nej, säger jag! Ingen mer Coelho i mina händer.