16 mars 2008

Schlagern bryter tystnaden

Jag har inte bloggat på länge, jag vet. Men det är jobbigt att jobba, det hör man ju på ordet. J O B B A. Huga.

Men nu har det ju varit schlagerfinal och då kan jag ju helt enkelt inte tiga längre. Jag måste bryta min tystnad och säga:

PLEASE! Måste vi svenskar alltid satsa på det vi tror är det säkra kortet? "Charlotte Perelli har ju vunnit förr så henne skickar vi." Argh! Jag är helt säker på att klonerna Rongedal (jag lovar, de är kloner inte tvillingar) med sina röda kostymer och härliga falsettröster hade tagit hem en massa poäng i Europa. Men det får vi aldrig veta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Malin Malin. Det finns värre saker att bli upprörd över. Typ varför jag aldrig blir frisk.
Dessutom så antar jag att du inte röstade och då är det ju ännu mer slöseri med energi att lägga på schlagern.

Du kan få rösta bort mina infektioner och inflammationer om du vill. Det är gratis

Mala sa...

meh. jag röstade visst!

Anonym sa...

Charlottes låt har vissa bra bitar, men på det stora hela gillar jag den inte. Den gör sig bara bra som snabbrepris. Jag tyckte Sannas låt var bäst men att Amy borde vunnit. Var ingen som var jättebra och ett helt säkert kort på att vinna, de flesta i finalen var helt ok liksom. Så vad som helst utom Christer Sjögren liksom. Hur kom han så långt? Varför gav Göteborg honom poäng? Måste jag flytta? Frågorna hopar sig.