24 mars 2008

Boktips

Jag lovade ju att säga några väl valda ord om de böcker jag läser. Jag erkänner att jag har varit rätt dålig på det. Men nu tänker jag i alla fall komma med ett par boktips.

Na ni na ni na na

Flyga Drake - Khaled Hosseini
En gripande berättelse om två pojkar som växer upp tillsammans men i helt skilda världar.
Amir är rikemansson och Hassan hans tjänare. Centrala teman är vänskap, lojalitet och bandet mellan far och son. Boken tar oss från ett vackert och välmående Afghanistan rikt på kultur till det ödelagda land som det är idag. Kommer på bio 28 mars.


Karriär och Köksbesvär - Sophie Kinsella
Samantha är advokat på Londons mest ansedda byrå och jobbar hårt för att bli den yngsta delägaren någonsin. En dag gör hon ett stort misstag och flyr arbetsplatsen i panik. Hon hoppar på förtsa bästa tåg, går av någonstans på måfå, hamnar hos en rikemansfamilj och har innan hon vet ordet av tackat ja till att bli deras hembiträde. Problmet är att Samntha inte ens vet hur man använder en ugn... En riktig chic-lit-bok!

Jag återkommer med fler. Promise. Bokreaböckerna är fortfarande olästa...

Inga kommentarer: