12 januari 2008

Jobb och böcker

Nu har jag avklarat fyra dagar på mitt nya jobb. Jag jobbar rätt långa dagar och har inte haft ork att blogga nånting på kvällarna. Men nu är det ju lördag och jag har samlat krafter hela dagen.

Jobbet är skoj. Det är ju som att jobba i ett paradis när man har böcker runt sig vart man än vänder sin näsa. Jag kan läsa vissa böcker gratis och har 40 % rabatt på det jag vill köpa! Najs najs. Jag hoppas att mitt läsande kommer igen nu. Det har blivit lidande medans jag har pluggat men nu pysslar jag ju inte med sånt längre så nu kan jag läsa böcker igen. Jag firar det med att läsa två på en gång: Min far hade en dröm (Barack Obama, presidentkillen) och Amberville (Tim Davys). Alltså, en biografi och en spännande och konstig roman, de borde jag inte blanda ihop :) Jag återkommer med vad jag tycker om böckerna.

Nu är det matdax!


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller på att leta ihjäl mig efter en bok. Flyktsoda av Marcus Birro. Kan du kolla om ni har den?