30 januari 2008

Jag är en bokmal

Det här med att jobba i bokhandel gör mig ivrig. Ivrig på att läsa alla böcker. Och det är så svårt att bara välja en så jag läser tre böcker samtidigt.

Men vad ska man göra? Böckerna liksom ropar till mig: läs mig! Och jag är så svag så jag kan inte stå emot.

Det resulterar i att jag läser jämt. På tåget till jobbet, på lunchen, på tåget hem från jobbet, i soffan när jag har kommit hem, i sängen innan jag ska sova.

Om jag kunde gå och läsa samtidigt skulle jag göra det.

Min syster grundar sina politiska åsikter på vad jag tycker om böcker. Jag tycker till exempel att Barack Obamas bok Min far hade en dröm är lite seg. Då tycker hon att Hillary Clinton ska vinna. "Skriver man inte en bra bok förtjänar man inte att vinna" tycker hon.

Det får mig att tänka att jag kanske kan avgöra hela det amerikanska valet liksom! Tänk om jag skulle åka dit och säga till alla jag träffar att Obamas book is a bit slow to read, vote Clinton! Mäktigt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Exakt så sa jag. Och det är verkligen just därför jag tycker att Clintos ska vinna. Malin du kan ha lösningen på jordens alla krig.

Mala sa...

så om man skriver en bra bok så kan man bli president..? Då röstar jag på Jonas Gardell!

Anonym sa...

Men man måste ju vara aktuell i valet ju. Pucko