5 november 2007

Måndagsångest

I helgen var jag LEDIG! Inte så där lite mesledig som man ibland kan vara hemma. Nejjdå, jag, Erik och mamma och Tarzan åkte iväg till mammas och pappas stuga utanför Motala. Där är det tyst och lugnt. Vi spelade spel, åkte på utflykter, såg på tv, lagade mat och eldade i kakelugnen. Det var så skönt att vara långt borta från stan, lägenheten, trafik, plugg, jobb och ljud. Hade kunnat vara kvar i en vecka, minst.

Efter en skön helg i stugan känns det rätt omotiverade att starta en ny plugg- och jobbvecka. Jag har kommit på att det jag vill göra och det jag borde och ska göra inte riktigt stämmer överens:

Vad jag vill: läsa böcker, slappa, se på film, åka utomlands, pyssla, dricka te med vänner, julshoppa, baka, lyssna på musik, med mera, med mera... (jag vill med andra ord ha semester)

Vad jag borde/ska: skriva två texter, söka jobb, städa, fixa och dona, jobba, bla bla blääää

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kändes hårt att komma tillbaka till vardagen, det var så varm o mysigt i stugan

Anonym sa...

Va skönt. Man borde se till att vara sådär jätteledig oftare. Slippa alla borden och måsten, eller bara variera sig lite.