8 november 2007

Jag minns mitt 80-/90-tal. Del 1 - vad vi gjorde

På Facebook finns det en grupp för 80-talister. På denna grupps sida finns det en massa saker uppradade, sånt som vi 80-talister kan minnas och identifiera oss med. Här kommer några av mina favoriter av sådant som vi gjorde som desutom stämmer in på mig:

* Vi som slog in skolböckerna i diverse fina skydd för att vi behandlade dem med respekt
* Vi som någon gång har haft en OKEJ-poster upphängd på väggen
* Vi som samlade på allt - främst kapsyler
* Vi som spelade in musik på kasettband genom radion
* Vi som köpte sura droppar för tioöringar
* Vi som drack Sunkist ur pyramidformade förpackningar
* Ski-pants
* Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet
* Vi som går igång på "När du hör den här signalen... *pling* ...när du hör den signalen, då vet du att det är dags att vända blad. Då börjar vi..."
* Vi som åt Bamse-meal på Clock innan vi upptäckte Happy Meal

Det finns mycket skoj på den där sidan.. Jag återkommer med mode, prylar, tv-program och inte minst musik!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, Clock! OKEJ, vet jag inte, men KP iaf, hade jag på väggen senast på Hedåsgatan och kanske att de kommer upp snart igen. Björne! Jag samlade på fruktmärken, fruktpapper, tablettaskar, godispapper, suddgummin, studsbollar... hm, nåt mer? Kapsyler minns jag inte. Kulor då såklart. Spela kula. Oh. Gör barnen sånt nuförtiden? Jag hoppas det. Några i min dramagrupp gjorde ett framförande till Lady Lovelylocks i den här signalen *pling*-version. Underbart roligt. Trekantsdricka, aaah. Och kassetbanden ja. Ojoj. Ja, det här var kul läsning :)