7 oktober 2007

Encemble, c'est tout

Det blev bio igår. Vi såg Tillsammans är man mindre ensam. En riktigt söt och fransk film som man inte kunde annat än att gilla från första stund. Den hade ju en del förväntningar på sig eftersom boken är så väldans bra. Ingen film är ju lika bra som boken den bygger på men i det här fallet gjorde det ingenting. Filmen var helt enkelt underbart bra! Audrey Tautou var som vanligt bra och filmen var fylld av fransk chanson. Hög mysfaktor med andra ord.

Det blir nog en del besök på bion i höst. Jag har spanat in ett par filmer jag vill se, bland annat Hairspray, This is England, Elisabeth - the golden age och Arn. Det kan nog bli en bra biohöst tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

This is England är kanoners! Den måste du se!
Och vad glad jag blev nu, jag har velat se "tillsammans är man mindre ensam" sen jag läste om den. Men den blev toksågad av Filmkrönikan o då blev jag lite osugen att se den. Men nu ska jag försöka passa på o se den ändå! (litar på dig mer!)