31 augusti 2007

Bokfemman - facklitteratur om mig

Den här veckan är temat för Bokfemman facklitteratur. Man ska plocka ut 5 böcker som säger något om en själv, vem man är.

So... here we go!

1. The Ultimate F.R.I.E.N.D.S companion av Penny Stallinger - Jag måste erkänna att jag inte visste att den här boken fanns innan jag läste Malins egen bokfemma men den är ju en given förstabok på min lista. Jag är helt enkelt helt crazy vad gäller denna TV-serie. Jag har sett alla avsnitt minst 20 gånger var (och jag överdriver inte) och jag är inte ens i närheten av att tröttna. Jag ska självklart skaffa mig den nya boxen (den med en massa extramaterial) och plöja hela serien från början till slut nån gång.

2. Korsord i pocket - Jag löser korsord i tid och otid. Bra som både hjärngympa och tidsfördriv.

3. Världens dåligaste språk av Fredrik Lindström - Jag är språkintresserad, främst av det svenska språket, och läser gärna böcker som handlar om språk. För tillfället läser jag en kurs i Svenska på Södertörns högskola och där får jag ju läsa massor av språkböcker :)

4. Klimatsmart av Bodil Sjöström - Jag försöker i alla fall vara klimatsmart. Jag gör mitt bästa för att sortera mina sopor, jag släcker lampor, köper miljömärkta varor, pantar flaskor, försöker köpa närproducerad mat etc..

5. Digitalfotografi av Scott Kelby - Intresset för foto var nog större förut men det finns fortfarande. Jag gillar att fota, främst närbilder på blommor, och sen leka med mina bilder i Photoshop. En dag ska jag köpa mig en digital systemkamera och leva ut mitt intresse ordentligt.

Inga kommentarer: