5 juni 2007

Tankar från biblioteket

Tog mig upp tidigt idag för att plugga. Har insett för 111:e gången att jag inte får nåt gjort hemma så nu sitter jag i biblioteket. Trodde att det skulle vara mycket folk här eftersom det är slutspurt på terminen men det är rätt dött här. Jag hoppas och tror att jag gör klart opponeringen nu på förmiddagen så att jag kan gå hem och göra klart hemtentan sen. Hela dagen imorn går bort så idag måste jag vara flitig.

Det blir en varm dag idag. När jag gick hit ca 8.20 var det 19 grader ute och jag promenerade hit i kortärmat. Skönt. Sommaren var ju lite tveksam men den kom till slut. I fredags hade jag jacka och papaply. I lördags satt jag ute i solen och brände mig. Livet är kontrastrikt :)

Imorn är det nationaldagen. Tänkte passa på att göra lite reklam för firandet i museiparken. Det blir smakprov ur The Wedding Singer, sång och musik av alla dess slag och framför allt blir det sol. Här kan du läsa hela programmet (min insats börjar kl 16)
Så, om du är i Karlstad imorn och inte har något särskilt för dig, ta med dig ett par vänner, en filt och kanske lite fika och kom till museiparken. Det kostar gratis. Glöm inte vatten och solskydd!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar ju lite fredligare i Karlstad än vad det kommer vara i här i Stockholm imorrn. Jag läste DN alldeles nyss. Där säger Länspolismästaren att Stockholm kan bli ett slagfält imorrn. Det känns verkligen tryggt att höra det från länspolismästaren...