23 juni 2007

Lästorka

Den här veckan är temat för Malins bokfemma: Nämn de 5 bästa böckerna du har läst hittills i år. Man ska alltså sammanfatta det första halvåret. Tragiskt nog tror jag att jag bara har läst två skönlitterära böcker i år (dumma kurslitteratur att ta upp min tid). Så min lista blir därmed väldigt kort. Jag kan ju trösta mig med att båda böckerna var väldigt bra så de hade nog hamnat på min lista i vilket fall som helst.

Alltså, de bästa, och de enda, böckerna jag har läst hittills i år är:
  • Jenny av Jonas Gardell
  • Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda
Det kan vara fler böcker men jag kan inte komma på nån på rak arm och eftersom jag har packat ner alla mina böcker så kan jag inte påminna mig genom att titta i bokhyllan heller.

Nu har jag ju slutat plugga och det är dessutom sommar så till nästa halvår har jag läst fler böcker. Promise. Jag har en hel hög böcker som väntar på att bli lästa.

Inga kommentarer: