9 maj 2007

Kreativ marknadsföring.

Nuför tiden räcker det inte med vanlig traditionell reklam som till exempel annonser, tv-reklam, reklampelare mm. Nuför tiden måste man tänka ett steg längre och synas på nya ställen.
Några som har lyckats med det är H&M och Mer.

Mer har börjat samarbeta med andra företag. De har till exempel installerat kärlekssäten i SLs bussar och särskilda parkbänkar i Stockholm, Göteborg och Malmö. På Astoria bär personalen t-shirtar med texten Älska mer och om man innan filmen vågar ställa sig upp och berätta om en god gärning man har gjort så får man t-shirtar och två merflaskor. Läs mer på Resumé

H&Ms senaste knep är att börja sälja kläder i Sims 2. Spelarna kommer att kunna välja mellan 60 olika dam- och herrplagg, tagna ur H&Ms sommarkollektion. Dessutom kommer man att kunna designa sin egen H&M-butik. Läs mer på Dagens Media eller i Aftonbladet

Inga kommentarer: