27 maj 2007

Jag ser på komedier, därför är jag

Vem försöker jag lura egentligen? Jag kan ju inte låta bli att blogga. Men man behöver faktiskt paus i pluggandet ibland.

Jag brukar läsa en blogg som heter Älskade dumburk. En blogg om tv och lite annat. Idag när jag klickade mig runt på bloggen hittade jag det här inlägget. Och eftersom jag är en sitcomnörd tänkte jag att jag också skulle försöka lista mina 10 sitcomfavoriter. Here I go.

1. Vänner
2. Spin City
3. Seinfeld
4. Frasier
5. Scrubs
6. Simpsons
7. Christine
8. Fresh Prince in Bel Air
9. The Nanny
10. That 70's Show
Bubblare: Tredje klotet från solen, The Office, Joey
(listan är utan inbördes rangordning, förutom plats 1)

Funderar på att göra en lista över tv-serier i största allmänhet, men det får bli en annan gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ser chockerat att du glömt det roligaste (efter scrubs) som går på tv just nu. Two and a half men!!
Jag har skrattfestat ihop med säsong 2 hemma i ett par dar nu, hysteriskt!

Mala sa...

Jo.. den är ju iofs ganska kul. Har inte sett den så mycket så att den kan platsa på min lista. Nästa gång kanske :)