3 maj 2007

It's gonna be a long day

Dokumentet Uppsatsen.doc är öppnat och jag stirrar tomt på det på min dataskärm. Dagens mål är att skriva minst två sidor på teorikapitlet och plocka ut fler artiklar till undersökningen. Solen som strålar utomhus får jag njuta av en annan dag. Idag är det bara jag och min uppsats. Tur att jag har bra musik som håller mig sällskap.

Jag är ingen förmiddagsmänniska. Jag arbetar bäst på eftermiddan. Men om jag ska hinna klart med uppsatsen och lite annat smått å gott i tid måste jag jobba hela dagarna. Suck. Det är väl lika bra att jobba fram en fömiddagsmänniska i mig, för jag antar att jag måste skaffa mig en sån tills jag börjar jobba. För flextid betyder nog inte att man kan börja jobba vid 13..?

Vi lever i en tid av för mycket arbete och för lite bildning; en tid då människor är så flitiga att de blir dumma. / Oscar Wilde

Inga kommentarer: