12 maj 2007

Glad kulturtantsdag!

Enligt P3 är det idag Kulturtantsdagen. Vet inte riktigt hur jag ska fira det. För att snappa upp lite av det de sa så får jag väl idag ha på mig tunika, svarta jeans, kinaskor och en scarf. Jag bör även dricka örtte och äta vegitarisk mat. Jag får se hur det blir med det vegitariska men resten kanske jag fixar :) De nämde även körsång, randiga strumpbyxor, stora silversmycken, linnekläder, sopsortering. Jag har nog en liten kultartant i mig.

Snart är det melodikrysset, sen ska jag ta mig ner på stan en kort sväng innan det är dags att ta sig hem för att städa lite. Ikväll kommer tjejerna hit för att äta middag och se på schlagerspektaklet.

Jag är inte så säker på min sak längre. Igår skrev jag att jag trodde att östländerna skulle rösta fram Turkiet som vinnare. Jag tänker gardera mig och säga att det också skulle kunna bli Serbien eller Ukraina. Själv gillar jag Tyskland, Frankrike, Lettland och (såklart) Sverige.

Lyssna på låtarna och läs om schlagern på DN eller Aftonbladet

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tappade koncentrationen och vet inte alls vad som stod i resten av texten efter att ha läst ordet vegitarisk ett antal gånger..vegetarisk heter det.

Mala sa...

hihi, ja där ser man. Jag kan tydligen inte stava till det. Tur jag är köttätare ;)

Anonym sa...

Jag tror att det finns en liten kulturtant i dig... hi hi