8 maj 2007

Boy from school

Den här killen har jag gått i samma klass som. Under ett år på mellanstadiet i Viks skola gick vi i samma klass. Jag minns egentligen inte så mycket av honom. Tror att han kanske var lite strulig men inte värre än andra killar jag har gått i samma klass som egentligen. I vilket fall som helst är det kul att det har gått bra för honom.

Jag börjar osökt att fundera på hur det har gått för alla människor man har gått i samma klass och skola som under alla år. Vissa har man ju koll på men långt ifrån alla.
Vad jobbar de med?
Var bor de?
Vilka är gifta/sambos?
Vilka har barn?
Vilka umgås fortfarande?

Trots min nyfikenhet är jag fortfarande tveksam till om jag skulle gå på en återträff om det skulle bli någon. Gymnasieklassens skulle jag nog gå på men varför skulle jag vilja träffa mina forna klasskamrater från högstadiet?

1 kommentar:

Anonym sa...

han var lite bråkig ibland men jag tror att han innerst inne är en ganska så snäll kille, om inte annat så är han i alla fall musikalisk så det förslår. jag har ju faktiskt följt honom sedan musikskoletiden